٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭

ساخت وبلاگ

آموزش های کاربردی > اینترنت

ایمیل ها را اتوماتیک پاسخ دهید

ممکن است قصد داشته باشید تا چند روزی به سفر بروید. با این حساب ایمیل هایی که برای شما ارسال میشود طبعأ بی جواب میمانند. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک قابلیت جالب نرم افزار Outlook Express بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید ایمیل هایی که برای شما می آید را به طور اتوماتیک یک جواب بدهید. به عنوان مثال در صورتی که در سفر باشید میتوانید کاری کنید که پس از دریافت هر ایمیل ، پاسخی که در بر دارنده در سفر بودن شماست برای نگارنده ایمیل ارسال شود.

برای این کار:
ابتدا با استفاده از نرم افزار Notepad متن مورد نظر خود را تایپ کرده و آن را در جایی Save کنید.
حال نرم افزار Oulook را اجرا کنید.
سپس به منوی Tools رفته و از Message Rulles روی Mail کلیک کنید.
اکنون از قسمت Select the Conditions for your گزینه For all messages و از قسمتSelect the Action for your گزینه Reply with messages را علامت بزنید.
در ادامه ، روی عبارت Message از بخش Rule Description کلیک کرده وپس از انتخاب ایمیل ذخیره شده، کلید Enter را بزنید.

 نوشته شده توسط  :  بهنام پیــــــروی قله زو

 

برچسب ها : آموزش , آموزش کاربردی , ترفند اینترنت , ایمیل

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : آموزش,آموزش کاربردی,ترفند اینترنت,ایمیل, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 461 تاريخ : 29 آبان 1391 ساعت: 17:30

FTP  چیست ؟

يکي از قديمي ترين پروتکل هاي اينترنت مي باشد که هنوز هم کاربرد زيادي دارد و در سال 1970 در اينترنت توسعه يافت. FTP مخفف File Transfer Protocol ميباشد که يک پروتکل استاندارد در TCP/IP است. مانند HTTP که محتواي وب را منتقل مي کند يا SMTP که ايميل ها را منتقل مي کند FTP هم ساده ترين راه براي تبادل فايل از يک کامپيوتر به کامپيوتر ديگر مي باشد. يکي از کاربرد هاي FTP ، دانلود موزيک و برنامه هاي کاربردي از وب سايتها مي باشد. به خاطر استفاده اين پروتکل از يک پورت مجزا که پورت شماره 21 است عمل دانلود بسيار سريع انجام مي شود. مانند آدرسهاي وب سايتها، FTP هم آدرس مخصوص خود را دارد چون همانند يک وب سايت، اين پروتکل بر روي هارد ديسک کامپيوتر سرور فضاي مشخصي را اشغال مي کند. معمولاً اگر آدرس يک وب سايت مانند آدرس زير باشد:

http://www.domain.com

آدرس FTP آن سايت به اين صورت است :


ftp://ftp.domain.com

به دو طريق شما مي توانيد از اين پروتکل براي انتقال فايلها استفاده کنيد، يکي از راه مرورگر وب خود و ديگري بکارگرفتن نرم افزار مخصوص FTP که به آنها FTP Client مي گويند. اما براي دسترسي به محتواي دايرکتوري FTP نياز به مشخصه کاربري يعني UserID و کلمه رمز يعني Password داريد که در هر دو روش بايد ابتدا آنها را وارد کنيد و پس از تأييد به انتقال فايل بپردازيد. ورود به بعضي از دايرکتوري هاي FTP براي کليه کاربرها آزاد مي باشد و نيازي به وارد کردن مشخصات کاربري نيست که اصطلاحاً آنرا ورود بصورت گمنام يعني anonymous مي گويند که تنها با وارد کردن آدرس ايميل خود مي توانيد به آن دايرکتوري دسترسي پيدا کنيد. پس از ورود، شما مي توانيد براي انتقال فايلها از دستوراتي مانند copy paste استفاده کنيد تا فايلي را دانلود و يا از سيستم خود به آن کامپيوتر بفرستيد يعني Upload کنيد، البته اين را در نظر داشته باشيد که در بيشتر سايتها شما مجاز به دانلود هستيد نه آپلود مگر اينکه آن دايرکتوري متعلق به خود شما باشد تا سطح دسترسي شما اجازه به آپلود فايل هم بدهد.

 دقت کنيد که آپلود کردن يک فايل بزرگ از طريق مرورگرها توصيه نمي شود چه از لحاظ امنيتي و چه از نظر سالم ماندن فايل که بهتر است در اين موارد از نرم افزارهاي مخصوص استفاده شود. اينگونه برنامه ها در اينترنت بسيار زياد هستند که بعضي از آنها رايگان بوده و بعضي ها را هم بايد خريداري کنيد. هر کدام از اين نرم افزارها داراي مزايا و معايبي مي باشند اما دو تا از آنها که بيشترين کاربرد را در بين کاربران دارند عبارتند از: CuteFTP محصول Globalscape و WS_FTP توليد Ipswitch

 براي اطلاعات بيشتر و يا دانلود آنها مي توانيد به وب سايت هاي ذکر شده مراجعه کنيد.

  يکي ديگر از کاربردهاي پروتکل FTP ، استفاده طراحان و مديران وب سايتها براي انتقال محتواي سايتها مي باشد که در حال حاضر اين افراد بيشترين استفاده را از FTP دارند. زماني که شما فضايي را براي ميزباني سايت خود از يک شرکت سرويس دهنده اينترنت ISP اجاره مي کنيد، به شما حداقل يک آدرس FTP مي دهند تا عمل انتقال فايلها را از کامپيوتر خود به وب سرور و بالعکس انجام دهيد که بهتر است براي امنيت و حفظ فايلها حتماً از يک نرم افزار در اين زمينه استفاده کنيد. به همين منظور قصد داريم، چگونگي استفاده و انتقال محتويات يک وب سايت از طريق برنامه CuteFTP را براي شما آموزش دهيم تا با بکارگيري اين نرم افزار بتوانيد به راحتي محتواي سايت خود را منتقل و فايلها را مديريت کرده و با موفقيت وب سايت خود را راه اندازي کنيد.

 
نوشته شده  توسط : بهنام پیــــــروی قله زو

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : مقالات آموزشی,اینترنت, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 554 تاريخ : يکشنبه 28 آبان 1391 ساعت: 21:33

Red Hat Enterprise Linux v6

سیستم عامل Red Hat Enterprise Linux v6

دسته نرم افزار کامپیوتر زیردسته سیستم عامل 

یکی از قویترین و محبوب ترین انتشارهای لینوکس RHEL می باشد ، این نسخه از لینوکس کارایی و سرعت باور نکردنی دارد ، از کلیه پروتکل های شبکه پشتیبانی می کند . امنیت بسیار خوبی دارد و همچنین نرم افزار های زیادی برای آن به بازار عرضه شده اند .

در ادامه با برخی از قابلیت های این سیستم عامل آشنا می شویم :

پشتیبانی بسیار خوب از سخت افزارها
پشتیبانی از میزان بالاتر Socket ها ، Core ها ، Thread ها و حتی حافظه بیشتر نسبت به نسخه های قبلی
مدیریت بسیار هوشمندانه وظایف و پروسس ها در سیستم عامل
امکان افزودن
CPU و RAM در حین کار سیستم
مدیریت موثر حافظه که سرعت را بسیار افزایش می دهد
استفاده از سیستم فایل جدید ext4
امکان افزایش حداکثر یک اندازه یک درایو از 16 TB به 100 TB
افزایش سرعت کار با هارد دیسک ها
راحتی کار با این سیستم عامل
ارائه راهکارهایی به منظور در دسترس بودن سیستم در هر حالت
قابلیت های بسیار مناسب جهت مدیریت مصرف انرژی
پشتیبانی از IPv6 و دیگر تکنولوژی های جدید شبکه
امنیت بسیار خوب
و ...

این نرم افزار بر روی 1 حلقه DVD عرضه می گردد و از نظر کرک و لایسنس هیچ مشکلی ندارد .

فروشنده: فروشگاه تخصصی شرکت فرین

قیمت: 8,000 تومان

 

روش خرید: برای خرید سیستم عامل Red Hat Enterprise Linux v6 ، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

خرید سیستم عامل Red Hat Enterprise Linux v6

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : نرم افزارسیستم عامل ,سیستم عامل ,انتشارلینوکس RHEL ,مدیریت بسیار هوشمندانه وظایف و پروسس ها در سیستم عامل ,مدیریت موثر حافظه , نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 473 تاريخ : 27 آبان 1391 ساعت: 16:11

آموزش های کاربردی > اینترنت

ترفندهای مرورگر گوگل کروم

بدین منظور :

ابتدا Google Chrome را اجرا نمایید. سپس عبارات زیر را در نوار آدرس مرورگر وارد نمایید و Enter بزنید تا هر صفحه مخفی برایتان باز شود.

 

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : آموزش كاربردي,مرورگر اینترنت,ترفند مرورگر اینترنت,گوگل کروم, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 478 تاريخ : 26 آبان 1391 ساعت: 14:20

SCSI  چيست ؟

اکثر کامپيوترهای شخصی از يک درايو IDE برای اتصال هارد ديسک و يک گذزگاه PCI برای اضافه کردن عناصر سخت افزاری ديگر به کامپيوتر استفاده می نمايند. تعداد ديگری از کامپيوترها از يک نوع گذرگاه با نام  Small Computer System Interface (SCSI برای اضافه کردن عناصر مورد نظر به کامپيوتر استفاده می نمايند.

عناصر سخت افزاری مورد نظر می تواند يکی از تجهيزات زير باشد :
هارد ديسک
اسکنر
CD-ROM/RW
چاپگر
Tape

 

 

 

  

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : مقالات وب,سخت افزار, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 515 تاريخ : سه شنبه 23 آبان 1391 ساعت: 3:18

پروتکل DHCP  چیست ؟

آشنايي با DHCP پروتکل پيکربندي پوياي ميزبان (DHCP) به شما اجازه مي دهد آدرسهاي IP را بصورت پويا به کامپيوترها و وسايل جانبي روي شبکه اختصاص دهيد. آدرس هاي IP از مخزني از آدرس هاي تهيه شده و به کامپيوترها اختصاص داده مي شوند. اختصاص آدرس IP بصورت دائم و مو قت خواهد بود. وقتي اين مسئله را در نظر بگيريد که بايد به هر کامپيوتر مشتري ، آدرس IP ماسک زير شبکه و آدرس دروازه اختصاص دهيد در مي يابيد که احتمال خطا در اختصاص آدرس ها بسيار بالاست. 

DHCP يک محيط پويا ايجاد مي کند که آدرس هاي IP را به کامپيوترها و وسايل جانبي روي شبکه اختصاص مي دهد. با اين روش با دردسرهاي اختصاص آدرس IP بصورت دستي روبه رو نمي شويد و اختصاص آدرس هاي IP به کامپيوترها با دقت بالايي انجام مي گيرد.

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : مقالات کامپیوتر,DHCP, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 460 تاريخ : يکشنبه 21 آبان 1391 ساعت: 18:48

وب 2  آنچه شما خواسته اید

وب۲ هر تعریفی که داشته باشد یک هدف کلی را دنبال می‌کند و آن هم تغییر وضعیت کنونی اینترنت است.امروزه در مورد وب۲ صحبت‌های فراوانی به میان می‌آید و تعریف‌های متفاوتی از آن می‌شود. اما به‌ راستی وب۲ چیست؟ باید اعتراف کرد که هنوز تعریف واحد و جامعی برای وب۲ اعلام نشده و همچنان در نشست‌ها و همایش‌های مختلف در مورد یک تعریف جامع و کامل از این فرآیند بحث و مذاکره می‌شود.

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : مقالات کامپیوتر,وب2, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 457 تاريخ : شنبه 20 آبان 1391 ساعت: 21:33

آموزش هاي كاربردي > ويندوز

بازگردانی عملیاتهای Delete یا Move یا Copy ای که بصورت تصادفی و به اتفاق رخ داده اند !

 

آیا تا بحال برایتان پیش آمده است که بصورت کاملا تصادفی فایلی را پاک کرده  و یا در هنگام انتخاب و انتقال تعداد زیادی فایل و فولدر با یک تکان موس باعث کپی شدن همه آنها در همان محل و دوبل شدن آنها شده باشید؟!

یک راه حل بسیار بسیار ساده بمنظور استفاده در این گونه مواقع در تمام نسخه های ویندوز قرار دارد که تمامی این اتفاقاتی که تصادفا و بدون میل شما اتفاق افتاده اند را به حالت قبلی باز خواهد گرداند!

در این گونه مواقع که فایل و یا فولدری را بصورت تصادفی پاک کرده و یا با عمل کپی در همان محل آنها را دوبل کرده اید فقط کافیست تا یک Shortcut (ترکیبی از 2 یا بیشتر کلید از کیبورد) که ترکیبی از کلیدهای Ctrl + Z از روی کیبورد کامپیوتر میباشد را بلافاصله استفاده نمائید تا عملیات Delete یا  Move یا Copy انجام شده کنسل شده و به حالت اولیه باز گردد!

در حالتی که شما بعنوان مثال تعداد 4 فایل را  تصادفا در همان محل خود کپی کرده اید و تعداد آنها دوبل شده بلافاصله با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl + Z ویندوز سوالی درباره پاک کردن فایلهای جدید اضافه شده خواهد پرسید و به منظور برگشت به تعداد قبل بر روی Yes کلیک کنید!

ویندوز در این حالت بمنظور برگردانی به حالت قبلی احتیاج به این دارد که موارد اضافه ایجاد شده را پاک نماید که در این مرحله با کلیک بر روی Yes به حالت قبلی باز خواهید گشت و فایلهای اضافی ایجاد شده ، پاک خواهند شد!

 همچنین هنگامی که بصورت اتفاقی نیز فایل یا فایلهایی را پاک نموده اید ، بلافاصله با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Z از روی کیبورد فایل پاک شده باز خواهد گشت!

 

منبع : آنلاينستان

 
٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : آموزش,ويندوز, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 428 تاريخ : پنجشنبه 18 آبان 1391 ساعت: 2:40

فناوری 64 بیتی در پردازنده ها

در اوايل سال 2003 كمپاني AMD به صورت رسمي نسل هشتم (K8) پردازنده هاي خود را با مشخصه 64 بيتي معرفي نمود و سهم فروش خود را از بازار (Market Share) , با اين سري پردازنده ها به طور قابل ملاحظه اي افزايش داد . روند محبوبيت پردازنده هاي 64 بيتي براي كمپاني اينتل توليد كننده پردازنده هاي 32 بيتي Pentium 4 علی رقم اينكه سهم عمده بازار را با محصولات خود در دست دارد , به عنوان يك زنگ خطر تلقي مي گردد , به همين خاطر اينتل پس از 2 سال سكوت در مقابل پردازنده هاي 64 بيتي , در اوايل سال 2005 نسخه 64 بيتي از پردازنده Pentium 4 با شماره خانواده 600 را معرفي و به بازار عرضه كرد . در اين مقاله قصد داريم ابتدا به مفهوم و چگونگي پردازش 64 بيتي اشاره كنيم و سپس به بررسي و مقايسه دو تكنولوژي Intel EM64T و AMD64 كه پردازش 64 بيتي را به ترتيب براي پردازنده هاي اينتل و AMD ميسر ساخته اند , مي پردازيم.

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : مقالات آموزشی,سخت افزار, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 628 تاريخ : سه شنبه 16 آبان 1391 ساعت: 18:17

معرفی آی سی IC

IC از دو کلمه انگلیسی (integrated circuit) گرفته شده که به معنی مدارهای مجتمع می باشند

مدارهای الکتریکی ازتعداد زیادی قطعه یا المان الکتریکی تشکیل می‌شدند که فضای زیادی را اشغال می کنند. اختراع مدارهای مجتمع این مشکل مدارات الکتریکی و نیز کا هش توان الکتریکی بالای آنها را جبران کرد. از دیگر مزایای مدارات مجتمع سرعت بالای آن نسبت به مدارات الکتریکی است. حال برای آشنایی بیشتر به بررسی یکی از این IC ها که دارای کاربرد زیادی نیز می باشد خواهیم پرداخت.

IC Timer 555 یكی از پركاربردترین آی سی هایی است كه برای مصارف زیادی قابل استفاده است که دارای دقت فوق العاده زیاد و خطای كم می باشد. این IC که به Timer IC مشهور است بیشتر در مدارات ایجاد پالس با فرکانس های متفاوت استفاده می گردد. البته از دیگر کاربردهای آن کنترل پهنای پالس، مدارات تایمر و فرستنده و گیرنده وغیره.... هم می توان اشاره کرد. مشخصات کامل پایه های آن در شکل آمده است که در دو حالت آستابل و مونو آستابل کار می کند

در حالت مونو استابل تولید و شکل پالس توسط پایه شماره 2 قابل کنترل است و اما در حالت آستابل در صورتی که تغذیه مثبت و منفی آن  در پایه های 1و4و8 (ولتاژ تغذیه این آی سی چیزی بین 5 تا 15 ولت و حداکثر 18 ولت است) واتصال خازن و مقاومت درپایه های 2و6و7 صورت پذیرد به طور خودکار و بدون تحریک ، پالسهای ثابتی را ایجاد می کند. خروجی ای سی که می توان پالس را از آن دریافت کرد در هر دو صورت پایه شماره 3 می باشد.

نوشته شده توسط : مسعود تنگستانی

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : مقالات آموزشی,سخت افزار,آی سی , نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 470 تاريخ : سه شنبه 16 آبان 1391 ساعت: 15:33

آموزش هاي كاربردي > ويندوز

به طور كلي دلایل ری استارت شدن خود به خود كامپيوتر به شرح زير مي باشد :

1 -اشكالات سخت افزاری یكی از ماژولهای ram كه در هنگام نوشته شدن اطلاعات در آن آدرس حافظه سیستم راه اندازی restart می شود .

2 - استفاده هم زمان دو قطعه سخت افزاری از یكی از وقفه ها irq ها و یا یكی از آدرسهای حافظه. در این صورت شما قطعه سخت افزاری جدیدی روی سیستم نصب كرده اید .

3 - اشكالات power پاور کامپیوتر . كه معمولا كاربران به آن توجه نكرده و هنگامی كه سیستم راه اندازی شد power را فراموش می كنند .

4 - نرم افزارها و ویرس ها .

5- اشکال از خود  cpu داغ می شود. این آخری معمولا ناگهاني قطع می شود و ری استارت نمی شود که ممکن است اشکال از فن باشد یا از سی پی یو

6 - درجه تنظیم در بایوس کامپیوتر cpu shutdown temprature در بایوس سیستم ممکن است روي خیلی پایین تنظیم شده باشد .

7- اتصالات کابلهای داخل کامپیوتر شل باشد . به طور كلي  ری استارت شدن سیستم خیلی خوب است  چون اگر ري استارت نشود ممکن است  یك خرابکاری بوجود بیايد .

8- به صورت نادر ممکن است  از مادر برد هم باشد .

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : آموزش,ويندوز, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 442 تاريخ : يکشنبه 14 آبان 1391 ساعت: 3:06

 آموزش هاي كاربردي > اينترنت 

وقتي به اينترنت متصل هستيد، تصويري از دو رايانه بسيار كوچك در سمت راست پايين صفحه نمايش ( قسمت Tray ) ظاهر مي شود.

اگر موس خود را روي اين دو رايانه نگه داريد ( يا روي آن دوبار كليك كنيد )، سرعت اينترنت
شما را نشان مي دهد؛ مثلا bps 33600 ( بيت بر ثانيه )، اما اين سرعت واقعي خط شما نيست؛ بلكه سرعت
مودمي است كه در شركت ISP ( كه شما از او اينترنت گرفته ايد ) قرار دارد. سرعت واقعي خط معمولا عددي بسيار كمتر از اين مقدار است !

اگر مي خواهيد ببينيد اين مقدار اطلاعات با چه سرعتي رد و بدل مي شوند، مي توانيد سري به نشاني 
  http://Promos.mcafee.com/speedometer بزنيد، در اين صفحه يك سرعت سنج وجود دارد. كافيست روي عبارت Test Now كليك كنيد. كمي صبر كنيد تا Speedometer سرعت اتصال را اندازه بگيرد. عددي كه در مقابل عبارت Your Speed مشاهده مي كنيد، سرعت واقعي است.

اگر اين مقدار با سرعت مودم
ISP خيلي متفاوت است، از دست ISP خود شاكي نشويد!

چون سرعت خط علاوه بر تجهيزات موجود در ISP، به موارد زيادي چون كيفيت
خطوط مخابراتي منطقه و منزل شما نيز بستگي دارد.

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : آموزش,اينترنت, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 627 تاريخ : 12 آبان 1391 ساعت: 6:5

آموزش هاي كاربردي > اينترنت

نکات کاربردی در مورد جستجوی گوگل

آیا پس از چند سال کار با اینترنت و بودن در فضای وب فکر می کنید در جستجوی گوگل حرفه ای هستید؟ توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را بخوانید.

جستجو کردن محتوای مورد نیاز در موتورهای جستجو از ابتدایی ترین کارهایی است که هر کسی که سر و کارش به اینترنت افتاده باشد با آن آشنایی دارد. در میان بزرگ ترین و معروف ترین موتور جستجو، گوگل، سهم زیادی در جستجوی روزانه مردم دنیا دارد. تا جایی که "گوگل کردن" به فعل تبدیل شده و معادل جستجو کردن در اینترنت به حساب می آید.

اما به راستی چقدر با ریزه کاری های جستجو کردن آشنایی داریم؟ مثلا خود شما چقدر طول می کشد تا با جستجو، به محتوای مورد نظرتان برسید؟ اگر این زمان برای شما طولانی است با دانستن چند نکته کوچک می توانید جستجوی خود را بهبود دهید و زودتر به محتوای مورد نظرتان برسید.

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : آموزش,اينترنت , نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 640 تاريخ : جمعه 26 آبان 1391 ساعت: 0:13

این مقاله با کمی تغییرات ، ترجمه ای از مقاله The Google Pagerank Algorithm and How It Works
نوشته Ian Rogers است.
 
لازم به ذکر است که کلیه تصاویر و لینکهای مربوط به اجراء برنامه ها در سایت         http://www.iprcom.com
 

میباشد و مترجم هیچگونه دخالتی در آنها نداشته است.

کاربرد PageRank

PageRank یکی از روشهائی است که  Google‌ از آن برای تعیین ارتباط یک صفحه با موضوع و اهمیت آن استفاده می کند. PageRank تنها یکی از مقوله هائی است که مربوط به لیست شدن سایتها در گوگل می باشند.
PageRank هر صفحه در نوار ابزار ( Toolbar ) گوگل نمایش داده میشود. اگر بخواهید میتوانید آنرا از آدرس http://toolbar.google.com  دریافت نمائید. PageRank عددی بین ۰ و ۱۰ است و به نظر میرسد که از یک مقیاس لگاریتمی پیروی می نماید.
٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : مقالات وب,اينترنت, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 835 تاريخ : 18 آبان 1391 ساعت: 17:23

مجموعه عکس Focus 500.000 Images

مجموعه عکس Focus 500.000 Images

دسته نرم افزار کامپیوتر زیردسته انیمیشن طراحی و گرافیک

مجموعه ای از 500.000 عکس در زمینه های مختلف در چهار حلقه CD با امکانات پیشرفته نرم افزاری به صورتی که قادر خواهید بود عکس ها را با هر فرمتی و به هر اندازه ای با استفاده از نرم افزار مربوطه موجود بر روی CD استخراج نمایید.

از قابلیتهای دیگر این نرم افزار می توان به داشتن Search پیشرفته اشاره نمود که شما را در یافتن تصویر مورد نظر در بین 500.000 عکس یاری می نماید. تصاویر به طور منظم دسته بندی گردیده اند و شما می توانید بلافاصله به عکس مورد نظر خود دسترسی پیدا نمایید.


از دیگر ویژگی های این مجموعه هزاران تصویری است که برای طراحان وب در نظر گرفته شده است. که از جمله آن ها می توان به چند ده هزار دکمه , هدر , آیکون , منوها و نیز عکس های تجاری برای استفاده در وب سایت های تجاری اشاره نمود.


در زیر شاهد تقسیم بندی موضوعی تصاویر ارائه شده هستید :

* انواع پس زمینه
* تصاویر تجاری و تصاویر علمی
* انواع  نوشیدنی ها و خوراکی ها
* تصاویر پزشکی
* تصاویری از مردم سراسر جهان
* و هزاران هزار موضوع و عکس  دیگر
-- در قالب 4 حلقه CD

فروشنده : فروشگاه تخصصی شرکت فرین

قیمت : 14,000 تومان

 

روش خرید: برای خرید مجموعه عکس Focus 500.000 Images ، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

خرید مجموعه عکس Focus 500.000 Images

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : مجموعه عكس ,مجموعه عكس در زمينه هاي مختلف ,طراحي و گرافيك ,تصاویر تجاری,تصاویر علمی ,تصاویری از مردم سراسر جهان, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 643 تاريخ : 11 آبان 1391 ساعت: 22:41

آموزش هاي كاربردي > سخت افزار

A Basic Input/Output System (BIOS) is an electronic set of instructions that a Personal Computer (PC) uses to successfully start up. It is located on a chip on the motherboard inside of a computer and is designed to be protected from disk failure. While it can be updated, this should be done carefully to avoid damaging the computer or leaving it unable to start up. Certain computer manufacturers, such as Apple™, use other systems like Open Firmware

 

The Function of BIOS

One of the main functions of the BIOS is to give instructions for the Power-On Self Test (POST). This self test ensures that the computer has all of the necessary parts and functionality needed to successfully start itself, such as use of memory and a keyboard and other components. If errors are detected during the test, the computer gives a code that reveals the problem. Error codes are typically presented as a series of beeps heard shortly after startup

The BIOS also works to give the computer basic information about how to interact with some critical components, such as hard drives and memory, needed to load the operating system (OS). Once the basic instructions have been loaded and the self-test has been passed, the computer can proceed with loading the OS from one of the attached drives. Functions and control over hardware within the computer are then handed over to the OS and it controls the system afterward

 

How It Is Stored on a Computer

Traditional BIOS firmware is included on a computer motherboard as Read Only Memory (ROM). This means that the system is accessible but is not dynamically written to the way that a computer's hard drive is during operation. A battery on the motherboard keeps the data on it intact, even when the computer is tued off while not in use. Although sometimes confused with a Complementary Metal Oxide Semiconductor (CMOS), the BIOS refers to the firmware on the motherboard while the CMOS is the physical location where the date and system configuration data are stored

Many PC manufacturers today use flash-memory to hold this system, which allows users to more easily update it on computers. This can solve problems with the original BIOS or add new functionality to it. Users can periodically check for new versions, as some vendors release numerous updates over the course of a product's lifetime. To find an update, users should check the manufacturer of their motherboard. These updates should be done carefully, however, as incorrect versions or corrupted software can make a computer impossible to start up

Configuring and Controlling the BIOS

PC users can make certain adjustments to the system through a configuration screen on the computer. The setup screen is typically accessed with a special key sequence during the first moments of startup, often "Delete" or a Function key. This setup screen allows users to change the order in which drives are accessed during startup, monitor computer component temperatures, and control the functionality of a number of devices. Most computer users never need to access these systems on their computer, though many fixes to simple errors can require adjustments

 

Originally Written By: RR

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : مقالات وب,مقالات سخت افزار, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 805 تاريخ : سه شنبه 16 آبان 1391 ساعت: 15:34


Activities:

این امکان به شما توانایی اتصال به وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، اشتراک‌گذاری، نقشه‌های آنلاین و وبلاگ‌های مختلف را توسط کلیک راست می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید مطالب مختلفی را که در وب‌سایت‌های مختلف می‌بینید را انتخاب کرده و هر کجا که دوست دارید انتقال دهید.


WebSlices:

این امکان یک خبر‌خوان ابداعی مایکروسافت است. شما به کمک این ویژگی می‌توانید از آخرین مطالب وب‌سایت‌های مورد علاقه‌یتان با خبر شوید.

Phishing Filter:

این امکان که از نسخه‌ی ۷ به این نسخه به ارث رسیده است به بهبود کارکرد شما در مقابل سایت‌های مزاحم و خرابکار کمک می‌کند. همچنین شما می‌توانید لیست امن (Safe List) نیز تهیه کرده و در آن لیست سایت‌های امن خود را وارد نمائید.

Automatic Crash Recovery:

حتماً شما هم برایتان اتفاق افتاده است که در حین کار دچار مشکل شوید و تمام صفحات بسته شوند. این امکان به شما کمک می‌کند تا تمام صفحات و تب‌های بسته شده را بازیابی کنید.

 
Search Suggestions:

به کمک این امکان شما می‌توانید با وارد کردن کلمه‌ای در جعبه‌ی جستجو، پیشنهادهای متناسب با آن کلمه را بدست بیاورد.

InPrivate Browsing:

حتما شما می‌دانید هنگامی که وارد سایتی می‌شوید اطلاعات آن سایت نظیر صفحات، عکس‌ها، آدرس‌ها، کوکی‌ها و… بر روی Temp مرورگر ذخیره می‌شوند، با این امکان و فعال ساختن آن، شما می‌توانید بدون آنکه اطلاعاتی بر روی مرورگرتان ذخیره شود، آن را مشاهده کنید.


نوشته شده توسط : مسعود تنگستاني

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : نسخه‌ی نهایی اینترنت اکسپلورر 8 , نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 639 تاريخ : 10 آبان 1391 ساعت: 14:5

جفری زلدمن، نویسنده، مدرس و سخنران برجسته سبک طراحی وب به شیوه استاندارد است. او از بنیانگذاران پروژه استانداردهای وب (یا WaSP) می‌باشد، گروهی از طراح‌های حرفه‌ای وب، که می‌کوشند استانداردهای ایجاد شده کنسرسیوم جهانی وب را گسترش داده و استفاده از آنها را فراگیر کنند. جفری زلدمن در سال ۲۰۰۳ میلادی، با انتشار کتاب طراحی با استانداردهای وب، جمله معروف «نود و نه و نه دهم درصد از سایت‌های اینترنت، بد طراحی شده‌اند» را نوشت، و کوشید تا روش‌های درست طراحی وب را، همچنین طراحی برای کارایی سایت (یا Usability) و روش دسترسی پذیری (یا Accessibility) سایت، و ترفندهایی که باعث می‌شوند همه سایت‌های وب در مرورگرهای گوناگون اینترنتی درست دیده شوند، گسترش دهد.

 از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : مقالات وب,مقالات اينترنت, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 726 تاريخ : يکشنبه 7 آبان 1391 ساعت: 3:20

حافظه نهانگاهی (Cache) چيست ؟

حافظه نهانگاهی یا Cache حافظه‌ای سریع درون پردازنده مرکزی است که جهت صرفه

جویی در زمان مراجعه به حافظه اصلی بکار می‌‌رود. زمانی که پردازنده مرکزی به مکانی

در حافظه اصلی نیاز داشته باشد احتمالاً در آینده نزدیک مجدداً به آن محل دسترسی خواهد

داشت که به این اصلی همجواری زمانی می‌‌گویند. همچنین اگر پردازنده مرکزی به مکانی در

حافظه اصلی نیاز داشته باشد احتمالاً در آینده نزدیک به مکان‌های مجاور آن نیز نیاز خواهد

داشت که به این اصل همجواری مکانی می‌‌گویند. بر این اساس حافظه نهانگاهی در زمان

دسترسی به یک مکان حافظه مکان‌های مجاور آن را نیز به درون پردازنده مرکزی می‌‌آورد تا

در صورت نیاز سریعتر قابل دسترسی باشند و این اطلاعات را تا زمانی که مورد نیاز باشند

در پردازنده مرکزی حفظ می‌‌کند. چون با افزایش سرعت پردازنده مرکزی، پردازنده مرکزی

زمان بیشتری را در حال انتظار پاسخ حافظه اصلی می‌‌گذراند، حجم حافظه نهانگاهی تأثیر

زیادی در بهبود کارایی پردازنده مرکزی دارد. برای آن که حافظه نهانگاهی تأثیر مثبتی در

کارایی سیستم داشته باشد می‌‌بایست جستجو درون آن در زمان بسیار کوتاهی انجام شود.

تشخیص این که آیا داده مورد نیاز پردازنده مرکزی درون حافظه نهانگاهی هست یا نه بایست

بسیار بسرعت انجام شود. به همین دلیل ساختار حافظه نهانگاهی کاملاً با ساختار حافظه اصلی متفاوت و

بسیار پیچیده تر است و هرچه حجم حافظه نهانگاهی افزایش یابد این پیچیدگی نیز بیشتر می‌شود. به همین

دلیل حافظه نهانگاهی بسیار گرانتر است و افزایش قیمت پردازنده با افزایش حجم حافظه نهانگاهی بسیار

زیاد است.


برجسب ها : مقالات سخت افزار , حافظه نهانگاهی , Cache

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : مقالات سخت افزار,حافظه نهانگاهی,Cache, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 525 تاريخ : 14 آبان 1391 ساعت: 17:16

آموزش هاي كاربردي > اينترنت

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از جدیدترین شیوه تبلیغات در دنیای پیشرفته امروز میباشد و اکثر سایت های اینترنتی ، وبلاگ ها ، بازاریاب ها ، فروشندگان اجناس در دنیای اینترنت شرکت ها و بسیاری دیگر از این شیوه نوین جهت معرفی خود و محصولاتشان از این شیوه استفاده می کنند زیرا علاوه بر اینکه نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی فوق العاده ارزان تر است جنبه های روانی مثبت تری نیز ایجاد می کند. به طور مثال وقتی ایمیل شما مستقیما از طرف شما به شخص گیرنده ارسال شود این احساس در آن شخص به وجود می آید که به او احترام گذاشته شده و توجه و علاقه او به ایمیل دریافتی بیشتر خواهد شد . و علاوه بر آن اگر گیرنده ایمیل در ارتباط با تبلیغ شما باشد.

این ایمیل ها شامل کلیه مشتریان واقعی است که از فروشگاه های اینترنتی محصولی خریده اند.

بازاریابی با ایمیل چیست؟

بازاریابی با ایمیل، شامل تمام شکل های بازاریابی است که به نحوی با پست الکترونيک مرتبط است؛ تک تک پیامهائی که ارسال می کنيد، قسمتی از عمليات مارکتينگ شما محسوب مي شود. اين پيام می تواند یک معرفي نامه، یک روزنامه، یک پیام پشتیبانی یا حتی یک سؤال باشد؛ مادامیکه در رابطه با کارتان با مردم در تماس باشید، در واقع کارتان را ارائه می دهید و این يعني بازاریابی هوشمندانه !

چه چیزی بازاربابی با ایمیل را به یک ابزار بسيار مؤثر در فروش بدل میسازد؟

چند جنبه وجود دارد که بازاریابی با ایمیل را به یک ابزار با کارآمدی بسيار بالا بدل ساخته است. بازاریابی با ایمیل به اصطلاح، يک فنآوری از نوع پوش (Push Technology) است؛ به جای آنکه منتظر بمانید تا مشتریانتان سایت شما را از یک فهرست یا یک موتور جستجوگر پیدا کنند، خودتان پیغامتان را برای آنها ارسال میکنید. در واقع شما خودتان زمان و محتوای پیغامتان را تعیین میکنید. ضمنا ایمیل یک ابزار قدرتمند برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور(Telemarketing) است و بنابراین سرعت پاسخگوئی و بازگشت سرمایه فروش شما را افزایش میدهد. مثلأ می توانید ایمیل مستقیمی را بفرستید و بعد آنرا از طریق ایمیل یک هفته بعد دنبال کنید. یا می توانید آدرس ایمیل مشتريانتان را برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آنها به یک پاسخ دهنده اتوماتیک درخواست کنید.

براي ارسال ایمیل باید از چه روشي استفاده کنیم؟

وقتی در اینترنت سير میکنید، ایمیل وسیله اصلی ارتباطی شماست. از خودتان بپرسید چه کسی هدف فروش شماست و ویژگیهای وي چیست؟ با زبان آنها سخن بگوئید! بدیهی است که اگر کالای شما کفشهای کتانی برای جوانان است، وسیله و روش شما با زمانی که کالای فروش شما چسب دندان مصنوعی برای شهروندان مسن است، متفاوت خواهد بود. رفتار و کردار شما بطور حرفه ای، نمايشي از کسب شماست. پس در املأ و دستور زبان دقیق باشید. هیچ چیز ناراحت کننده تر از ارسال یک پیغام پر از اشتباه برای مشتری شما نيست!

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : آموزش,اینترنت, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 665 تاريخ : دوشنبه 29 آبان 1391 ساعت: 17:53

نظر سنجی

بازديد كنندگان محترم نظر شما در مورد اين وبلاگ چيست ؟

خبرنامه